Arctic Cat Wildcat XX: Robby doladil

Aktualizace: 19. lis 2019


Arctic Cat se vrátil na scénu a pro své fandy připravil dlouho očekávanou novinku Wildcat XX, kterou mu pomohla doladit offroadová legenda Robby Gordon!


Wildcat XX nemíří na absolutní špičku segmentu sportovních side by side, kam svým výkonem zatím nedosáhne, má to ale být nepříjemný soupeř neturbených litrových bugin ať už od Polarisu nebo Can-Amu či Yamahy. Díky tomu, že na vývoji téhle novinky je podepsaná taková legenda, jako je Robby, dá se očekávat precizně odladěný podvozek. Není to tady jen o extrémním zdvihu přes 45 cm a kvalitních tlumičích Fox 2.5 Podium QS3, ale především o promyšlené geometrii. Přední ramena Wildcata XX s nestejnou délkou přesně vedou kola do zatáček všech rádiusů, zadní vlečná ramena zase snižují pohyb kol v rámci jejich rozchodu. Rozdíl mezi touhle konstrukcí a běžnou lichoběžníkovou nápravou by měl být kolem 80%. Výsledkem je menší potřeba korekce směru jízdy. To ostatně známe ze všech strojů s touhle konstrukcí zadní nápravy. Co od ostatních neznáme, to jsou zaměnitelná ramena pravé a levé strany, což nejen že snižuje výrobní náklady, ale i zásobu náhradních dílů.

Přesnější řízení XX doplňuje ještě precizně nastavený posilovač projevující se minimálními zásahy do řízení.

Pro lepší výběr kvalitních offroadových gum dostal tenhle Wildcat velká 15palcová kola od KMC, na která má v základu nazutá 30palcové gumy CST Behemoth. Celkově to pak dává světlost přes 35 cm. Wildcat XX si navíc vystačí s jednou rezervou na korbě, protože všechna kola mají shodný rozměr. A tu rezervu dostáváte s novým strojem!





Perfektní do detailu

Protože Wildcata XX stavěl profík, nepřekvapí ani zaměření na snadnou servisovatelnost a maximální spolehlivost konstrukce. Ochranná klec vychází ze zkušeností ze závodů, stejně tak třeba kované těhlice nebo využívání pevnostní oceli v konstrukci. Těhlice přední nápravy navíc nejsou klasicky uložené na běžných rejdových čepech, ty nahradily kulové unibaly, díky kterým je tohle slabé místo každé nápravy výrazně odolnější drsnému zacházení. Ostatně o poctivosti konstrukce vypovídá i váha stroje, který je o cca 150 kg těžší než jeho nejbližší konkurenti…

Ani motor tu není usazený nějak extrémně dole, je dostatečně vysoko, aby nehrozilo jeho poškození při nárazech o terén, podvozek má navíc hned z fabriky ocelové kryty podvozku. Ty jsou snadno demontovatelné při potřebě servisu, stejně tak i korbička, kterou vyjmete bez potřeby nářadí.

Wildcat XX se taky chlubí největší kabinou v segmentu, ergonomickými sedadly a interiérem inspirovaným auty s přikloněným středovým panelem (kde ovšem nic není…) a dvojitým displejem v kapličce. Standardem jsou plné dveře s ocelovou výztuhou. K tomu se přidává ještě více než 30 položek z firemního katalogu, které na novinku pasují – střechy, čelní okna, nárazníky, zrcátka a další.

Že se myslelo i na ty nejmenší detaily, dokládá předpřipravený rozvod elektroinstalace, aby tuner nemusel tahat kabeláž celou znovu. Je tu příprava osmi konců kabeláže čtyř jištěných každý vlastní pojistkou a aktivních po zapnutí klíčku zapalování a čtyř přes vlastní vypínač.

Na začátku bylo naznačeno, že výkonem Wildcat XX odpovídá nepřeplňovaným buginám konkurence. Atmosférický tříválec dává 127 koní, které následně zpracovává variátorová převodovka. A teď se podržte, tento motor si Arctic Cat nechává dodávat od Yamahy! Takže zákazník může vyzkoušet, jak funguje tenhle točivý tříválec jak se sekvencí v YXZ1000R, tak i s variátorem ve Wildcatu XX.

Točivý moment od agregátu proudí na přední diferenciál dodávaný značkou TEAM, opět ho lze mechanicky uzavřít, takže oproti konkurenčním automatickým systémům má Wildcat výhodu plného uzavření předního pohonu. Což ocení v první řadě skalní šplhači, kde není prostor na čekání na uzavření.

Novinka s cenou 599 990 Kč se prodává i na našem trhu a je vítaným osvěžením mezi záplavou Polarisů a Can-Amů. Komu nestačí atmosféra, může se těšit na přeplňovanou verzi. Cosi už se o ní v kuloárech šušká, případně se dají využít továrně nabízené kity…





Technické údaje Arctic Cat Wildcat XX

Motor vodou chlazený tříválec

Rozvod DOHC/4

Zdvihový objem 998 ccm

Vrtáníxzdvih 80x66,2 mm

Kompresní poměr 11,3:1

Max. výkon 127 k (93 kW)

Max. točivý moment neudán

Plnění motoru EFI

Převodovka CVT

Pohon 2WD/4WD

Brzdy vpředu/vzadu 4 hydraulické kotoučové, dvou/jednopístkové třmeny

Pneumatiky vpředu/vzadu 30x10-15

Rozměry dxšxv 3454 x 1626 x 1715 mm

Rozvor 2413 mm

Světlá výška 356 mm

Zdvihy vpředu/vzadu 457/457 mm

Suchá hmotnost 824 kg

Nádrž 38 l

Cena 599 990 Kč



Text: Dan Pejzl

Foto: Arctic Cat



CTYRKOLKY_BEROUN_QUAD_CAFE.jpg

zpět nahoru