Linhai 300: Základní čtyřkola

Aktualizace: 19. lis 2019



Tříkilo s pohonem všech kol je celkem raritka, v těchhle kubaturách se připínání předku moc nenosí, protože většinou čtyřkolka nemá dost výkonu. Linhai se toho nebojí a tak tu máme model 300 4x4.


Ne že by tenhle jednoválec nějak zvlášť vynikal výkonem nad ostatními konkurenty ve třídě malých objemů, ale i s předním náhonem to prostě jede. Rozdíl mezi třístovkou 4x2 a 4x4 tak prakticky nepoznáte. Tedy do chvíle, než se postavíte třeba proti kopci pokrytému sypkým materiálem, kde bez náhonu na předek skončíte.

Linhai seká svoje čtyřkolky 200, 300, 400 a 500 ccm jako Baťa cvičky a jede podle stejného mustru kapoty a koneckonců z větší části i rámy a přední nárpavy. Za design se čtyřmi světly, který se představil nejdřív u léta vyráběné čtyřstovky, dostala kdysi značka dokonce i nějaké ocenění. Na to, že jde o jedny z nejlevnějších pracovních čtyřkolek na trhu, to je slušný výkon, jinde obyčejně jenom něco zkopírují a je „design“ hotový.

Třístovka od Linhaie velikostně odpovídá čtyřkilu, rozdíly pouhým mrknutím oka pozná jenom fanda značky nebo poučený čtenář ATV magazínu. Většinou se stačí zaměřit na kola – třístovky s ohledem na co nejnižší cenovku dostávají plechové ráfky, vyšší objemy už stojí na hliníkách. Dalším rozlišovacím znamením je zadní náprava – tu totiž mají třístovky s pevnou osou, vyšší obsahy už dostávají nezávislé zavěšení. V jednoduchosti je krása a taky úspora – proto třístovku pořídíte už za 89 990, čtyřkilo je za kilo. Nad deseti tisíci při nákupu mávnete většinou rukou, řeknete si. Ale opak je pravdou, tříkila se prodávají nejlíp.





V provozu

Linhai 300 není žádný závoďák. Je to jednoduchá čtyřkolka pro práci a případné nenáročné terénní výlety a tomu odpovídá i zpracování. Sice tu nenajdete nic zbytečného a nic navíc, ale výbavu má čtyřkolka celkem bez výhrad – v základu bástry, naviják, rámy, nosiče i kouli. Prostě všechno pro to, abyste s ní mohli bez omezení pracovat a používat ji jako třeba malotraktůrek. Přesně k tomu pak přispívá i ten pohon 4x4, se kterým se tahle lehoučká kolka vyškrábe téměř kamkoliv. Tedy pokud nezapomenete pracovat s redukcí, protože newtonmetry na rozdávání malinký jednoválec prostě nemá, a tak pro tahání vozíků, těžších břemen nebo vyjíždění strmých srázů jednoznačně platí používání eLka, jinak pošlete do věčných lovišť řemen variátoru. Nebývá to u takhle levných čtyřkolek zvykem, ale Linhai má precizní řazení – bez přemlouvání, bez síly, jenom cvaknout dlouhou řadičkou rychlost a jede se. Stejně lehce se řadí 4x4, který stroj převzal ze čtyřstovky a je řešený za pomoci uzavíratelných volnoběžek v nábojích předních kol.

Minimum pohyblivých součástí podvozku je plusem pro údržbu, malý motor vás zase nezruinuje spotřebou. Vytknout se mu ovšem dají třeba vibrace při volnoběžných otáčkách, kdy se klepe celá čtyřkolka, ty nicméně odezní po přidání plynu a pak už se to dá snést. A pokud nepovolíte, rozjede se třístovka nějak k sedmdesátce cca.

Celkově vzato, Linhai 300 určitě není čtyřkolkou, o které by snil vyježděný čtyřkolkář, je to ale za tuhle cenu to nejlepší, co se dá koupit na začátek nebo pro použití na chatě, chalupě, v lese, nebo u komunálních služeb. Prodeje ostatně mluví za všechno…





Technické údaje Linhai 300 4x4:

Motor kapalinou chlazený jednoválec

Rozvod OHC/2

Zdvihový objem 275 ccm

Vrtáníxzdvih 72,5 x 66,8 mm

Kompresní poměr 9,5:1

Max. výkon 19 k (14 kW)/6500 ot./min.

Max. točivý moment 20 Nm/4500 ot./min.

Plnění motoru karburátor

Převodovka CVT

Pohon 2WD/4WD

Brzdy vpředu/vzadu 3 hydraulické kotoučové

Pneumatiky vpředu/vzadu 24x8-12 / 24x11-12

Rozměry dxšxv 2015 x 1140 x 1195 mm

Rozvor 1205 mm

Světlá výška 183 mm

Výška sedla 865 mm

Suchá hmotnost 295 kg

Tažná síla 200 kg

Nosič vpředu/vzadu 18/36 kg

Nádrž 12,5 l

Cena 89 990 Kč





Text: Dan Pejzl

Foto: Dan Pejzl, Jirka Marcinek

CTYRKOLKY_BEROUN_QUAD_CAFE.jpg

zpět nahoru